9 nov 2022

Hvem er vi?

Dansk Komponistforening er en forening for komponister og lydkunstnere, der arbejder kompromisløst med musik og lyd som et kunstnerisk medium.

Kunstneriske eksperimenter som er drevet af nysgerrighed, mod og grænsesøgning kræver særlige arbejdsforhold. Dem er Dansk Komponistforening med til at skabe og understøtte.

Gennem dialog og events arbejder vi desuden for større synliggørelse af kunstmusikkens samfundsmæssige værdi, og for at børn og unge i højere grad end i dag møder kunstmusik både i skolen, i medierne og i offentligheden.

I GÅR, I DAG OG I MORGEN

Med sine mere end 100 år er komponistforeningen nordens ældste.

I dag er det en mere levende og aktiv forening end nogensinde, og medlemsskaren spænder i dag fra den klassiske partiturmusiks skabere til audio-visuelle værker, live performance, electronica og lydkunst.

Dansk Komponistforening støtter og arbejder således for hele det eksperimenterende musikmiljø - fra den enkelte kunstners første tanke til værkets møde med verden.

OVERVEJER DU AT BLIVE MEDLEM?

Som medlem bliver du en del af et unikt kunstnerisk fællesskab, som går på tværs af generationer og genrer.

Du kan søge støtte til dit arbejde som komponist, fx. rejser, arbejdslegater, produktion, mentorforløb eller juridisk og faglig bistand.

Dansk Komponistforening tilbyder desuden en række interessante netværksmøder, aktiviteter og workshops, og du kan søge om ophold i foreningens legatboliger. Se sådan bliver du medlem

ET NETVÆRK MED MANGE GENRER

Lydinstallationer, musikdramatik, orkestermusik, lydkunst, Kammermusik, vokalmusik, performance, elektronisk musik, multimedia, eksperimentaljazz, opera, filmmusik, spilmusik, lyddesign - er blot nogle af de efterhånden mange genrer som vore medlemmer boltrer sig inden for.