5 okt 2023

Vidensseminar om kunstnerisk fordybelse

I samarbejde med Godsbanen Åbne Scene og Radar inviterer DKF torsdag d. 2. og fredag d. 3. november 2023 til Nye Veje - vidensseminar om kunstnerisk fordybelse i komposition og lydkunst.

Modtagerne af Dansk Komponistforenings legater til kunstnerisk fordybelse, Nye Veje i 2022: Nicole Cecilie Bitsch Pedersen, Jonas Olesen, Marcela Lucatelli, Hugi Gudmundsson, Louise Alenius og Cristian Vogel samt Kiku Day, som modtog legatet i 2021, vil fortælle om de projekter, de har arbejdet med, den udviklingsproces, de har været igennem og de erfaringer, de har gjort sig det forgangne år.

Deres indslag kommenteres af to respondenter, Morten Søndergaard og Tine Louise Kortermand, og der vil blive mulighed for Q&As med de syv komponister og salen undervejs.

Ud over de syv legatmodtagere kan du møde Kirstine Lindemann og Between Feathers, tage del i Audio Paper workshop med Sanne Krogh Groth og en paneldebat om fri kunstnerisk forskning i musik og lyd med kurator Morten Søndergaard, koreograf, performancekunstner og kunstnerisk leder Andreas Constantinou og billedkunstner, komponist og sanger Tine Louise Kortermand.

Kirstine Lindemann og Between Feathers inviterer os ind i udviklingsprocessen i forbindelse med deres residency på Åbne Scene. Samarbejdet er en undersøgelse af immersive kompositionsmetoder med udgangspunkt i installationsformatet action scores og en nytænkning af forholdene mellem instrument, materiale, performere og publikum.

En del af DKFs strategi
Med Nye Veje ønsker vi i Dansk Komponistforening at understøtte vores strategi om at initiere flere muligheder for at bedrive fri kunstnerisk udvikling og forskning og arbejde for flere frie midler til dette område. Vi vil positionere skabende kunstnerisk arbejde som et væsentligt vidensfelt i samfundet.

Læs mere om Nye Veje og legatmodtagerne