27 jun 2024

Symposium: dialog i musikken

DKF inviterer, med komponist og studielektor ved Københavns Universitet Mads Pagsberg i spidsen, til et spændende symposium på Københavns Universitet om dialog i musikken. Arrangementet er en unik mulighed for forskere, musikere, komponister og studerende at dykke ned i de komplekse dynamikker og muligheder, der ligger i den musikalske dialog.

• Udfordringer: Hvad er det for udfordringer, der opstår i dialogen mellem komponister, dirigenter og ensembler. Hvordan kan vi sikre, at alle parter bliver hørt og forstået i den kreative proces?
  • Løsninger: Gennem fælles diskussioner og workshops vil vi udforske mulige løsninger og metoder til at forbedre kommunikationen og samarbejdet mellem alle involverede parter.
  • Skabelse af et fælles sprog: Udvikle et fælles sprog, der gør det muligt at løfte os ud af noderne og skabe en mere dynamisk og improvisatorisk tilgang til musikskabelse.

Program:

1. Velkomst og Introduktion:
    • Præsentation af symposiumets formål og struktur.
    • Kort introduktion af dagens talere og paneldeltagere.
  2. Paneldiskussion:
    • Musikere og komponister fra projektet deler deres erfaringer og perspektiver på musikalsk dialog.
    • Fokus på kommunikation, samarbejde og kreative processer.
  3. Workshops:
    • Interaktive sessions, hvor deltagerne arbejder sammen om at finde løsninger på specifikke udfordringer.
    • Praktiske øvelser i dialog og improvisation.
  4. Opsummering og Afslutning:
    • Sammenfatning af dagens diskussioner og forslag til fremtidige tiltag.
    • Mulighed for networking og uformelle samtaler.

Kom og bidrag med dine erfaringer og indsigter i denne vigtige diskussion om musikalsk dialog. Deltagelsen i symposiet er en unik chance for at være med til at forme fremtidens musikalske samarbejde og skabe nye muligheder for kunstnerisk udveksling.