18 jan 2022

Webinar om Fair Praksis

Tirsdag d. 25. januar kl. 16.00 – 18.00 inviterer vi til et webinar om Fair Praksis med Line Tjørnhøj, næstperson i DKF's bestyrelse, og Niels Marthinsen, foreningens medlemskonsulent.

Fair Praksis dækker over en rimelig arbejdsmarkedsposition for kunstnere og en transparent forretningspraksis fra ordregivende kunders side, altså fra de institutioner og ensembler, der bestiller vores værker.

Fair Praksis er begyndt at slå igennem flere steder i udlandet, fx i Holland med Fair Practice Code, England med Paying Artists og Sverige med Projekt Reko.

I DKF ønsker vi at hoppe med på bølgen og indlede en samtale om hvilke rammer, der egentlig er fair, når vi skal skabe vores værker.

• Hvordan skal en samarbejdsaftale se ud?
  • Hvad er et rimeligt honorar?
  • Hvem sørger for hvad?
  • Hvorfor er vi og vores værker relevante på de platforme, der præsenterer dem?

Fair Praksis er afhængig af solidaritet og transparens. Vi er alle dybt involveret i det samme system og afhængige af hinandens professionalisme, og det kræver mod at tale om og fortælle om de rammer, vi hver især skaber vores værker under - men kun sådan kan vi støtte hinanden i at søge fair vilkår!

Deltag derfor i samtalen med Line og Niels tirsdag d. 25. januar kl. 16.00 - 18.00 via online mødetjenesten Zoom, så vi i fællesskab kan kvalitetssikre rammerne omkring praksis.