8 mar 2019

Omstilling til mangfoldighed

– gratis coaching for musikorganisationer der vil diversitet og forandring

Mangfoldighed er ikke noget, vi kun præsenterer på scenen – det er en værdi og strategi, som styrker, udvikler og kvalificerer jeres organisation.

Drømmer din organisation om at nå ud til og blive relevant for flere – publikummer, kunstnere, medarbejdere? Ønsker du at skabe et miljø, hvor folk med forskellig baggrund føler sig inkluderet og motiveret til at yde deres bedste både på og bag scenen?

Hvis svaret er ‘ja’ til det ene eller begge spørgsmål; har du da en strategi for, hvordan organisationen lykkes med det?

Omstilling til mangfoldighed giver 6 udvalgte musikorganisationer mulighed for at deltage gratis i et individuelt og intenst sparringsforløb med professionelle organisationseksperter fra Danmark og England.

Som organisation kan I få feedback og sparring på det arbejde, I allerede gør, eller få hjælp til at udvikle en plan for hvordan I kan komme i gang med at arbejde med mangfoldighed, og skridt for skridt påbegynde en omstillingsproces.

Det hele foregår torsdag den 09. maj kl. 9.30 – 15.00 i Råhuset på Onkel Dannys Plads, Vesterbro. Dagen består både af individuel sparring samt erfaringsudveksling i plenum. Vi byder på frokost undervejs, og hver organisation får sparring med to forskellige eksperter i løbet af dagen.

Hvad kræver det af jer?

• I er en etableret musikinstitution (festival, ensemble, orkester, agentur, spillested, m.v.), organisation eller forening
  • I arbejder allerede med mangfoldighed eller ønsker at komme i gang med det
  • I deltager min. to personer, herunder min. én på ledelsesniveau
  • I ønsker sparring på jeres igangværende indsatser eller idéer
  • I deltager på Talk Town 2020 og diskuterer jeres arbejde og deler jeres erfaringer

Hvordan kan jeres organisation komme i betragtning?

• send en A4-side hvor I beskriver jeres organisation, og hvordan I arbejder med mangfoldighed i netop jeres organisation. Hvis ikke I allerede arbejder med mangfoldighed, så beskriv hvor I ønsker at lægge en indsats
  • fortæl også hvilken udfordring I særligt står med, og hvad I gerne vil have sparring på

Send beskrivelsen til: sth@komponistforeningen.dk

På baggrund af de indsendte ansøgninger udvælger vi seks organisationer til Omstilling til mangfoldighed.

DELTAGELSE ER GRATIS! DEADLINE FOR TILMELDING: 24. april 2019.

Præsentation af de tre coaches

Susanna Eastburn
Susanna Eastburn er leder af Sound and Music, UK. Hun har været ansat hos Arts Council England og forlaget Music Sales Ltd, hvor hun arbejdede sammen med en række førende komponister, herunder Judith Weir, Kaija Saariaho og Esa-Pekka Salonen. I 2000-2004 var hun leder af Englands største festival for ny musik, the Huddersfield Contemporary Music Festival.

Susanna Eastburn sidder i bestyrelsen for Birmingham Contemporary Music Group samt komitéen for The Queen's Medal for Music. I 2018 blev hun udnævnt som medlem the Order of the British Empire (MBE) for Services to Music, mens hun i 2017 blev tildelt en Gold Badge Award af British Academy of Songwriters, Composers and Authors (BASCA) for hendes store arbejde for den skabende musik. Og så spiller hun bratsch og er en aktiv kammermusiker.

Anne Boukris
Anne Boukris er projektchef og strategisk rådgiver i Center for kunst og interkultur. Hun er tidligere minoritetsforsker på RUC, museumsdirektør og ekspert i mangfoldighedsledelse og publikumsudvikling. Hun arbejder med større kultur -og kunstinstitutioner inden for musik, film, scenekunst og museer.

De seneste år har hun udviklet lærings- og kompetencedesign inden for kulturelt entreprenørskab og blev i 2018 beskrevet som en af DK’s vigtigste kvindelige kulturentreprenører.

Jens Rottbøll
Jens Rottbøll er partner og chefkonsulent i Living Institute. Han er uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium, har arbejdet mange år i den danske musikbranche og startede spillestedet VEGA i København som den første adm. direktør og kunstneriske leder. VEGA er udråbt som et af de tre bedste koncertsteder i Europa.

Jens Rottbøll er certificeret som coach fra ICF (International Coach Federation) og har været hr-direktør hos Bang & Olufsen, hvor han bl.a. var ansvarlig for ledelsesudvikling og global udfoldelse af virksomhedens værdigrundlag

Siden 2001 har han faciliteret workshops og udviklingsprocesser hos små og store virksomheder og organisationer over det meste af verden som bl.a. Roskilde Festivalen, BASF og Maersk Logistics. Han er ekspert inden for bl.a. strategi og mangfoldighedsledelse, og hans fokus er altid at løse reelle problemer i den virkelige verden.

Jens er næstformand i JazzDanmark og næstformand for Østerbro Teater.