22 jan 2019

Vejledning vedr. bestillinger

I Produktionspuljen kan der søges støtte til bestillinger af ny dansk musik indenfor kunstmusikkens genreområder - partiturmusik, lydkunst, eksperimenterende elektronisk musik og beslægtede genrer.

• Bestillingshonorarer skal søges af bestilleren

• Søges der både bestillingshonorar og produktion til samme projekt skal disse søges adskilt. Bestillingshonoraret til komponisten skal indgå som en udgiftspost i det samlede produktionsbudget

• Støtte til bestillingshonorarer tildeles under forudsætning af, at der foreligger en underskrevet kontrakt mellem bestilleren og komponisten. Uploades under "BILAG"

• Det er endvidere en forudsætning, at der er søgt om medfinansiering andetsteds, da DKF sjældent yder det fulde honorar, idet midlerne er begrænsede.

• En komponist kan godt opnå flere bestillingshonorarer pr. kalenderår

• Honoraret udbetales, når ansøger har indsendt dokumentation via koda.onlinelegat.dk. Al dokumentation uploades under menuen "bilag" under den pågældende ansøgning.

• Beløbet udbetales herefter direkte til komponisten

Krav til bilag ved ansøgning om bestillingshonorar

• Ansøgning (PDF)
  • Budget (brug ansøgningssystemets egen skabelon)