Netværk

I DKF kan du som medlem blive en del af relevante faglige netværk der kan styrke dit arbejde som komponist.

Komponisternes undervisernetværk

I 2017 blev et nyt netværk til - Komponisternes Undervisernetværk – kunstnerisk skabende processer. Det skete på initiativ af Lasse D. Hansen, Mette Nielsen og Østen Ore, og er et netværk hvor musikalsk skaben, læring og formidling primært for og med børn og unge er i fokus.

Arbejder du med at undervise børn, unge eller voksne i komposition, faciliterer du kompositionsworkshops eller andet, så er dette netværket, hvor du kan søge sparring, dele erfaringer og konkrete redskaber og metoder for derigennem at udvikle din egen undervisningspraksis samt holde dig opdateret om, hvad der rør sig.

Der afholdes møde ca. tre gange årligt og så er der mulighed for at mødes på Nordiske Musikdage hvert år med den nordiske gren af netværket. Som et særligt festivalspor samles komponister der arbejder med børn og unge og undervisning hvert år på Nordiske Musikdage. Her deler de viden og erfaringer om deres interesse for at formidle den skabende tilgang til ny musik med nye generationer og måske fremtidige komponister.

Næste nordiske møde bliver i Helsinki under NMD 7. – 11. november.
Kontakt Katrine Gregersen Dal for yderligere information.

Frankensteins Lab - Laboratorium for skabende kunstnere

Frankensteins Lab er stedet, hvor man som komponist / lydkunstner kan præsentere en musikalsk ide, en skitse eller et værk man er i gang med for andre. Forud for et nyt stykke musik findes et helt univers af tanker og processer, og det er disse der kommer i laboratoriet og danner grundlag for diskussioner og nye input i den musikalske proces. Som publikum får du et unikt indblik i værkerne før de bliver til færdige værker.

Laboratoriet drives af komponister fra Dansk Komponistforening i samarbejde med Katrine Gregersen Dal.
Frankensteins Lab indeholder altid 2-4 præsentationer á 20 minutter med efterfølgende feedback fra de tilstedeværende. Vi afholder Frankensteins Lab ca 3-4 gange om året.

Har du lyst til at bidrage med noget eller høre nærmere er du altid velkommen til at kontakte enten Katrine Gregersen Dal, Rudiger Meyer eller Jexper Holmen

Frankensteins Lab er åbent for alle. Hold øje på www.frankensteins-lab.net eller på Facebook

Brancheforeningen for film- og mediekomponister - BFM

BFM er et netværk under de fire organisationer DKF, DJBFA, DPA og Musikforlæggerne i Danmark. Sammen med dem arbejder BFM for at skabe gode vilkår for de danske komponister, som først og fremmest arbejder med audiovisuelle medier, TV, kort-, dokumentar- og spillefilm samt spil. www.filmkomponister.dk

ES21 - Netværk for elektronisk musik & omegn

Elektronisk musik er en af de hurtigst voksende genrer i musikindustrien, og der er fart på både på den kommercielle scene og inden for den elektroniske undergrund af ny eksperimenterende musik.

ES21 er et medlemstilbud for dig, der har interesse for at udvikle og "forstyrre" dit eget kompositoriske virke, set-up og mindset med E21-inputs - et sted for faglighed, forgrening og foreningshygge.

ES21 netværksmøderne faciliteres af Jan Lippert og er du interesseret i at vide mere, kan du tage kontakt til ham på newsound21@gmail.com

Se kommende netværksmøde om Lake Radio den 26. september