Medlemsservice

Det kan vi hjælpe dig med

Har du brug for faglig sparring, hjælp til en kontrakt, mangler du en subwoofer til dit næste koncertprojekt eller har du brug for fred og arbejdsro i en af vore legatboliger?

Er du medlem af DKF eller Koda har du adgang til en række medlemsservices.

Klik på de enkelte menupunkter til højre og se hvilke.

NYT FRA ECSA

Composers Directory
ECSA (European Composer and Songwriter Alliance) står bag Composers Directory – en digital platform til distribution af partiturer, sangtekster og undervisningsmateriale med henblik på netværk mellem komponister, sangskrivere, brugere, universiteter og andre undervisningsinstitutioner på europæisk og internationalt plan.

Tre europæiske organisationer: the European Choral association, the European Orchestra Federation og the European Music School Union er pt. meget interesserede i Composers’ Directory og muligheden for at komme i kontakt med komponister, der har komponeret for og arbejdet med amatørensembler, amatørkor og musikskoler.

Komponister med disse kompetencer opfordres derfor til at oprette en profil på www.composersdirectory.eu og at uploade mindst et værk under kategorien ”For amateur ensembles”.

ECCO – Call for Works – String Quartet – Brussels 2018
ECSA har udsendt et europæisk ”Call for works” for strygekvartet til at blive opført med det franske ensemble Quatuor Diotima ved en koncert d. 20. februar 2018 i Bruxelles.

Se Call for Works (pdf)

Deadline for indsendelse af værker til DKF er mandag d. 23. oktober senest kl. 12:00 (og IKKE den deadline der fremgår af Call for works)

Alt materiale skal sendes digitalt til adressen ts@komponistforeningen.dk  - læs venligst ”Submission requirements” i  Call for works

Udvælgelse af værker
ECSA har bedt om, at de enkelte landes komponistforening udvælger tre af de indsendte værkforslag, som så sendes videre til ECSA, hvor en jury bestående af medlemmer fra ECCOs kunstneriske udvalg vil udvælge værker til et program på 60 minutter.

DKFs optageudvalg agerer som kunstnerisk sparring i forhold til bestyrelsen i de sager, hvor der er brug for armslængde, og vil derfor i dette tilfælde være dem, der udvælger de værker, der skal gå videre ECCOs kunstneriske udvalg.
Udvalget består pt. af Simon Løffler, Tine Louise Kortermand, Mette Nielsen og Allan Gravgaard Madsen.