24 aug 2021

ES21-netværksmøde med Lil Lacy

Kom med til ES21-netværksmøde med Lil Lacy i KoncertKirken, Nørrebro, hvor du også kan møde Björn Ross, som er daglig leder af KoncertKirken.

Lil Lacy har fart på for tiden. Det ene øjeblik opføres hendes musik af Ensemble MidtVest, det andet øjeblik spiller hun solo på VEGA, og i slutningen af august står hun bag gallaåbningen på Aarhus Festuge med sit værk ’You’re Somehow Connected – a dreamplay’.

Med afsæt i sidstnævnte tværkunstneriske værk, som hylder de synlige og usynlige forbindelser der er mellem mennesker, vil hun bl.a. fortælle os om sin kreative proces, sine veje og visioner.

Derudover vil dagens vært Björn Ross gøre os klogere på KoncertKirken – en i sandhed unik bastion for den eksperimenterende musikscene.

Mere om dagens artist talk

Lil Lacy er klassisk komponist, rytmisk sanger og eksperimenterende cellist. Hun har udviklet en nysgerrighed for både improvisation og komposition i forskellige kreative kollaborationer og en lang række af kunstneriske projekter og er modtager af Léonie Sonnings Talentpris 2020.

Hun har komponeret, arrangeret og indspillet musik til forskellige koncerter og performances bl.a. kammeroperaen One world above, another below, 45' (2019), den stedspecifikke koncert for kor og strygere, Concert for a Space and Time (2019), danseforestillingen For Ever Four Seasons, 70' (2019), produceret og instrueret af Jon R. Skulberg og Convoi Exceptionnel, multikanalsværket komponeret for accordion solist, sinfonietta, interviewede stemmer og manipulerede reallyde: you're somehow connected, 90' (2020), det gagaku-inspirerede værk Sakura, 14’ (2021) til Ensemble MidtVest og Esbjerg Ensemble.

Hun har spillet koncerter og fået sin musik opført i Europa, USA, Mexico, Australien og Japan og har udgivet flere anmelderroste og prisvindende albums med forskellige ensembler. Endelig er hun medlem af Soma & Lil, Frk. Jacobsen og Valby Vokalgruppe.