19 feb 2020

ES21 netværksmøde

Om musik og scenekunst med kunstnerne Rumpistol og Gel

Der er gang i elektronisk musik og scenekunst for tiden. Dette netværksmøde sætter derfor fokus på området, og på hvordan du kan komme i forbindelse med scenekunstmiljøerne, når vi skal møde to profiler Rumpistol og Gel, som begge har solid erfaring og stærk berøringsflade med scenekunsten. Rumpistol har fornyligt performet på teaterscenen i Sort/Hvid-produktionen 'Electronic', og Gel er både elektronisk musiker, danser og koreograf. Mødet foregår på Husets Teater, hvis dramaturg Pernille Kragh også vil sige et par ord.

Dagens talks

Mød Jens aka Rumpistol som i et årti har arbejdet på kryds og tværs af musik og scenekunst i både danse- og teaterforestillinger. Han er tillige international anerkendt elektronisk musiker med stort koncertvirke, og er aktuel med nyt album 'After the Flood' samt koncert på Xenon-scenen under Vinterjazz 2020.

Mød også Karis aka Gel som både er lydkunstner og danser. Hendes seneste album 'Drama Tools' fra 2018 består af synths, slagtøj og sitrende feltoptagelser, som danner et organisk væv af rytmer og soundscapes og understreger, hvordan en sådan friktion fungerer perfekt til at få sat kroppen i bevægelse.

OM NETVÆRKET ES21

Elektronisk musik er en vildtvoksende genre, som netværk for elektronisk musik & omegn - ES21 - dyrker med et særligt fokus på eksperimenterende scene fra artpop til avantgarde.

ES21 er et tilbud til alle medlemmer af Koda, der er nysgerrige på nye inputs m.m. i en social og dialogisk sammenhæng, som vægter faglig dybde og foreningshygge.

Netværket drives af Jan Lippert