26 nov 2019

Dette støtter vi

Næste ansøgningsfrist er d. 3. juni kl 23.59.

Link til ansøgningsmodulet: Koda.onlinelegat.dk

DKF dækker kunstmusikkens genreområder

Dansk Komponistforening støtter komponister og projekter inden for kunstmusikkens genreområder, herunder akustisk kammermusik, orkestermusik, elektroakustisk musik, elektronisk musik, musikdramatik, lydkunst, performance, kirkemusik, improviseret musik, eksperimenterende jazz, vokalmusik og ny eksperimenterende musik for og med børn og unge.

Hvor kommer pengene fra?

Pengene kommer fra Kodas Kulturelle Midler. Det er penge fra kunstnernes egne ophavsrettigheder, der finansierer Kodas Kulturelle Midler. Hver gang musikbrugerne betaler en krone til Koda for retten til at bruge musik, går ca. 10 øre tilbage til det danske musikliv, og er på den måde med til at sikre fremtidig indtjening og musikalsk diversitet. Dansk Komponistforening varetager uddelingen af de Kulturelle Midler på det kunstmusikalske område.

Hvad kan du søge om støtte til?

Du kan søge om støtte til følgende formål:

Arbejdslegat

Et arbejdslegat kan søges til en kompositorisk arbejdsproces som du ønsker at påbegynde, udvikle og færdiggøre, og hvor der ikke er tale om en bestillingsopgave fra anden part. Det kan søges af komponister, der er medlem af Koda,  og som arbejder inden for kunstmusikkens genreområder.

Læs mere på Koda Kultur ansøgningsportal

Rejselegat

Rejselegater kan søges af komponister, der er medlem af Koda, og som arbejder inden for kunstmusikkens genreområder. Der kan søges om tilskud til egne rejseudgifter i forb. med værkopførelser og indstudering i ind-/ og udland, komponistworkshops og studie- og arbejdsophold. Læs mere på Koda Kultur ansøgningsportal

Mentorforløb

Mentorforløb kan søges af komponister, der er medlem af Koda, og som arbejder inden for kunstmusikkens genreområder. Der kan søges om faglig og kunstnerisk videreudvikling hos andre komponister, kunstnere eller personer med relevante kompetencer på højt niveau (mentor). Læs mere på Koda Kultur ansøgningsportal

Bestillingshonorar

Koncertarrangører (ensembler, koncertsteder, kommuner o.a.) kan søge tilskud til komponisthonorar i forbindelse med bestilling af ny musik inden for kunstmusikkens genreområder. Læs mere om bestillingsaftaler med komponister eller gå til Koda Kultur ansøgningsportal

koncertproduktion, formidling og strategisk publikumsarbejde

Tilskud til koncertproduktion, formidling og strategisk publikumsarbejde kan søges af aktører i musikmiljøet der arbejder inden for kunstmusikkens genreområder.

Der kan søges til større og mindre projekter, der er med til at promovere ny kunstmusik og lydkunst i det danske og internationale musikmiljø og kulturliv gennem udadrettede initiativer som koncerter, festivaler, bogudgivelser, formidlingsprojekter m.m.

Søger du som festival eller koncertforening/koncertklub, er det et krav, at din ansøgning om produktionstøtte indeholder en beskrivelse af jeres strategiske publikumsarbejde, og at udgifterne hertil fremgår tydeligt af budgettet.

Ekstra tilskud til strategisk publikumsarbejde kan søges som en del af den samlede produktionsansøgning. Der kan f.eks. søges til publikumsundersøgelse, honorar til publikumskonsulent, PR-medarbejder, til udarbejdelse af publikumsstrategi, SoMe eller PR strategi samt outreach til nye publikumsgrupper. Få mere viden og inspiration til dit publikumsarbejde

Læs mere på Koda Kultur ansøgningsportal